Κυριακή 10 Απριλίου 2022

Εργασία Β’ τετραμήνου στην ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α΄ Γυμνασίου: Κατασκευή τεχνολογικού αντικειμένου & τεχνική περιγραφή

 

Εργασία Β’ τετραμήνου στην ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α΄ Γυμνασίου

Κατασκευή τεχνολογικού αντικειμένου & τεχνική περιγραφή

Γυμνάσιο ………………..    Τάξη Α            Τμήμα: ……………

Μαθήτρια /  Μαθητής:………………………………………………………...

ΟΔΗΓΙΕΣ

Σε συνέχεια της γραπτής εργασίας του Α τετραμήνου, θα προχωρήσεις στην α) κατασκευή του τεχνολογικού αντικειμένου που επέλεξες και μελέτησες στο Α τετράμηνο και β) στην τεχνική περιγραφή και τεκμηρίωση της διαδικασίας κατασκευής.

Ø  Η εργασία θα πρέπει να παραδοθεί από Τρίτη 3 Μαΐου ως Δευτέρα 9 Μαΐου και την αντίστοιχη ημέρα που το τμήμα σου έχει το μάθημα της Τεχνολογίας.

Ø  Η εργασία θα πρέπει να περιλαμβάνει τα παρακάτω μέρη /ενότητες, αλλά μπορείς να γράψεις και περισσότερα αν θέλεις.

Ø  Κάνε το καλύτερο που μπορείς. Και πάλι, κάθε τι που θα καταφέρεις να κάνεις είναι σημαντικό!

1. ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

Γράψε το αντικείμενο που διάλεξες να κατασκευάσεις. Αν άλλαξες αντικείμενο, σε σχέση με την πρώτη εργασία, δικαιολόγησε την επιλογή σου.

2. ΕΠΙΛΟΓΗ ΥΛΙΚΩΝ (απολογισμός)

Γράψε ποια υλικά και ποια εργαλεία χρησιμοποίησες τελικά για να κατασκευάσεις ένα ομοίωμα του αντικειμένου. (Τα υλικά αυτά μπορεί να είναι διαφορετικά από εκείνα που σχεδίαζες να χρησιμοποιήσεις στην 1η εργασία). Μπορείς να χρησιμοποιήσεις έναν πίνακα όμοιο με τον παρακάτω:

Υλικό / εργαλείο

Τι έφτιαξα με αυτό;

Πού το βρήκα; Ποιος θα μου το έδωσε ή από πού το προμηθεύτηκα;

Πόσο κόστισε;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Σε μία ή περισσότερες σελίδες περίγραψε τη διαδικασία κατασκευής του αντικειμένου σου (πώς το κατασκεύασες):

  1. Γράψε τα στάδια κατασκευής (π.χ.: 1. Σχεδίασα τα κομμάτια σε χαρτόνι. 2. Έκοψα τα κομμάτια με κοπίδι. 3. Κόλλησα τα κομμάτια με ρευστή κόλλα. 4. Χρωμάτισα την κατασκευή κ.λπ.).
  2. Γράψε τα υλικά που χρησιμοποίησες για κάθε μέρος του αντικειμένου.
  3. Αν μπορείς, φωτογράφησε ή σχεδίασε με τη σειρά τα στάδια της για να δείξεις πως εξελίχθηκε.
  4. Γράψε τις δυσκολίες ή τα προβλήματα που αντιμετώπισες και πώς τα ξεπέρασες.

4. ΣΧΕΔΙΑΣΗ του ΤΕΛΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

 

Σχεδίασε σε μία ή περισσότερες ξεχωριστές σελίδες το αντικείμενο ΟΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΣ από όσες πλευρές χρειάζεται για να έχουμε όλη την εικόνα του.

Απαραίτητα είναι τρία τουλάχιστον σχέδια:

  1. Πρόσοψη (πώς φαίνεται το αντικείμενο όταν το κοιτώ από μπροστά;)
  2. Κάτοψη (πώς φαίνεται το αντικείμενο από επάνω;)
  3. Πλάγια όψη (πώς φαίνεται το αντικείμενο από δεξιά ή από αριστερά;)

Μπορείς αν θέλεις, να κάνεις και σχέδια που το δείχνουν από μέσα ή που δείχνουν κάποια συγκεκριμένα μέρη του.

Ø  Σχετικές οδηγίες θα βρεις στο Παράρτημα Β’ (σελ. 75.) του βιβλίου σου.

 

 

5. ΝΕΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

Αν χρησιμοποίησες νέες πηγές πληροφοριών, γράψε ποιες είναι αυτές οι πηγές. Σημείωσε τα στοιχεία του βιβλίου, του περιοδικού, της εγκυκλοπαίδειας κ.λπ. ή τις διευθύνσεις των ιστοσελίδων όπου βρήκες τις πληροφορίες ή το όνομα και το επάγγελμα του ανθρώπου που σου τις έδωσε.

Ø  Στη σελ. 55 του βιβλίου σου μπορείς να δεις πώς να καταγράψεις τις πηγές των πληροφοριών σου.

6. ΤΕΛΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Γράψε πώς σου φάνηκε η διαδικασία κατασκευής. Μπορείς να γράψεις: Τι βρήκες εύκολο; Τι βρήκες δύσκολο; Τι σου άρεσε περισσότερο ή λιγότερο; Τι θα ήθελες να γίνει/ να κάνεις διαφορετικά; Τι έμαθες για τον εαυτό σου ή/και τους άλλους;

7. ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Βαθμολόγησε την εργασία σου – λαμβάνοντας υπόψη την προσπάθεια που έκανες και το τελικό αποτέλεσμα.

Βαθμολόγηση από τον μαθητή/τρια: Προσπάθεια ………… Αποτέλεσμα …………

 Θυμήσου

Ø  Μπορείς να συνεργαστείς με συμμαθητές/τριες, αλλά ο καθένας/καθεμία θα πρέπει να έχει τη δική του/της διαφορετική εργασία!

Ø  Η ιστοσελίδα του μαθήματος βρίσκεται στο ektechnology.blogspot.com

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

 

Στο τέλος των μαθημάτων σχεδιάζουμε να κάνουμε έκθεση των κατασκευών όλων των μαθητών/τριών στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου. Περιμένουμε και το δικό σου έργο και τα σχέδια σου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου